13 אוגוסט 2011

מתכונים לסוכרתיים

רבים פונים אלי ושואלים על מתכונים לחולי סוכרת , מתכונים ללא סוכר, תפריט לחולי סוכרת, או פשוט מבררים על תזונה לחולי סוכרת.
במקרה הטוב מבקשים תפריט לסכרת, מתכונים לסכרת, דיאטת סוכר או פשוט מתכונים ללא סוכר.

יש לי בעיה לא קלה עם הבקשות הללו.

ראשית הן ממחישות את ההטעיה הציבורית לעובדה שסוכרתיים צריכים מתכונים מיוחדים וכן הם מאד מעציבים אותי שסוכרתיים כה רבים עדין חשים חולים. חבל !!

אני רוצה להסביר שוב רוב המתכונים הרגלים מתאימים גם לאנשים עם סוכרת. צריך רק לדעת כיצד לחשב מנה פחמימה.
נכון, צריך גם להעדיף פחמימות בעלוןת אינדקס גליקמי נמוך, אך זה נכון לכולם.

או.קיי. אז בואו נגדיר זאת אחרת:
רוב המתכונים הבריאים ממתאימים גם לאנשים עם סוכרת.

צריך רק לדעת כיצד לחשב מנה פחמימה.

אני חושבת שאם אנשים עם סוכרת יפסיקו להגדיר את עצמם חולי סוכרת, הם כבר ירגישו יותר טוב ומלאי תקווה.

סוכרת הינה מחלה אך אנחנו לא חולים. ולרגע אינני מזמינה להתכחש לסוכרת. ההפך הינו נכון.
אנחנו יכולים להמשיך עם כל החלומות והתוכניות שלנו. כל שעלינו לעשות זה ללמוד כיצד לשלב בהם את איזון הסוכרת.

אפשר למלא את הטופס בצד שמאל של הבלוג ולקבל מתכונים לדוגמה בהם אני ממחישה את חישוב כמות הפחמימות במתכון ובמנה.
אפילו שתי עוגות יש שם. לא עוגות ללא סוכר. ע ו ג ו ת  א מ י ת י ו ת ! ! בסוף המתכון אני מחשבת את כמות הפחמימות בכל העוגה. אם משתמשים בתבניות אינגליש-קייק, נתן לחלקה ל-28 מנות וכל מנה שקולה למנת פחמימה אחת.

טעות לחשוב שבעוגה ללא סוכר אין פחמימות.

 יש בה קמח ובחלק מהממתיקים יש פחמימות.

למה לאכול מתכונים פחות טעימים ופחות בריאים.

תהנו מהדבר האמיתי ורק לימדו להמירו בפרוסה לחם או חצי כוס אורז.

כמה טעים לאכול בארוחה יותר ירק מבושל ולקנח בקפה או תה ופרוסה עוגה. כך לא חרגנו מהתפריט שקיבלנו. זה מותר ובסדר וכך צריך להתיחס לזה.





להתראות
איריס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה