31 אוגוסט 2009

התארחות


התארחות היא דבר יותר מסובך מארוח מאחר ואינני יכולה לשלוט במה שיגישו. יש ארבעה סוגי מארחים:
o אלו המתחשבים שישנם סוכרתיים מסביב לשולחן, אך לא מבינים בזה ועל כל מנה הם מעירים בזה אין סוכר את יכולה לאכול
o אלו המתחשבים ומבינים ולכן על השולחן יש מגוון הכולל מנה חלבונית, פחמימות, סלטים וירקות מבושלים.
o אלו שלא יודעים שיש סוכרתיים מסביב לשולחן
o אלו שלא מוכנים להתחשב לא בסוכרתיים ולא באחרים

מאחר והיתה תקופה ארוכה שלא סיפרתי שאני סוכרתית ומאחר וגם היום אינני כותבת את זה על המצח או מודיעה למארחת בשיחת ההזמה, הדבר היה קשה בתחילה. היו פעמים שישבתי לשולחן וכמעט לא היה לי מה לאכול שהרי כמה עוף אפשר לאכול בזמן שכולם בולסים פחמימות ומטוגנים אחרים? אפילו שתיה ללא סוכר לא היתה על השולחן וכמה מים אפשר לשתות כדי להעביר את הזמן?
עם הזמן מצאתי שיטה. החלטתי להיות מתארחת מתחשבת ונחמדה ולהביא משהו. אם אני מכירה את המארחים והם מכירים אותי ואת התנהגותי אני פשוט מודיעה שאני אביא סלט ופשטידת ירקות. אם הם אינם מכירים אותי אני מופיעה בדלת עם פשטידה וסלט ירקות. יש לי גיסות שיודעות כבר שפשטידת הירקות שלי אינה תחליף לפשטידת הירקות שלהן שאפויה עם שמנת, גבינה צהובה וכדומה. אבל הן ואני יודעות שלי יהיה מה לאכול לא חשוב מה הן הכינו וכמה הן התאמצו בשבילי (והן אומנם מתאמצות בדרכן שלהן). כמובן שהדברים האלו יהיו קרובים אלי. מה שמפתיע הוא שהדברים שלי נאכלים לא רק על-ידי ואפילו נגמרים לפעמים כי יש עוד כאלו שלא נעים להם לציין שהם בדיאטה או שהם לא רוצים דברים משמינים.
אם הייתי מופיעה עם צלחת בשבילי, הייתי מרגישה שונה. העובדה שהבאתי לכולם מראה שאני דואגת לכולם ונחמדה.

מה שחשוב זה לא לשבת בארוחה מסכן ואומלל וגם לא להתכחש לדברים ולזלול מכל הבא ליד.
להתכונן לדבר ולתכנן כיצד להערך.
גם כאן, תכנון מוקדם הוא הדבר הבסיסי.

טיפים לבעיות סוכר מצורפים בקישור. חשוב לקרוא!

בהצלחה איריס

2 תגובות:

  1. צודקת לחלוטין, אבל לפעמים אי אפשר לשלוח עם ילדים סכרתיים אוכל כי זה הופך אותם לחריגים. לכן אני שולחת את הבן שלי לאירועים עם הוארות קבועות - אם יש נקניקיה או בשר, עדיף תמיד לאכול נקניקיה ואת הלחמניה לחשב בנפרד ולהוסיף סלט.

    השבמחק
  2. צודקת לחלוטין. יש נסיבות שזה לא אפשרי אצל ילדים כמו בדוגמה שנתת. הוראות והנחיות במקום איסורים באמת עוזרות וחשובות. צריך ללמוד לשלוט ולהסתדר בחיים.

    השבמחק