31 דצמבר 2008

משפחה תומכת

לשימחתי, אין ניסיון אישי כהורה לילד סוכרתי, אך יש לי הרבה שיחות עם הורים לילדים עם סוכרת. שוחחתי עם רבות בפגישות של "שיח-הורים" של האגודה לסוכרת נעורים והן בפרוייקט החונכות שניהלתי מטעם האגודה.
משיחות אלו, אני מסיקה בצורה חד משמעית: משפחה תומכת חשובה עד מאד להורים לילדים סוכרתיים בכל שלב. נכון, כל מישפחה מפיקה דברים שונים מהתמיכה, אך כולן נהנות הכך: גם התומכת וגם הנתמכת.


למשפחה התומכת מספר תפקידים:
1. תמיכה מעשית - ליווי ההורים בהתמודדות עם העולם החדש על כל בעיותיו (גן, סייעת, מטפלת, גיבוי להורים המאפשר בילויים להורים)
2. תמיכה נפשית - הבנה אמיתית ולא רק אמפטיה לעובר עליהם

לכן, חשוב למצוא משפחה תומכת באזור המגורים. ההורים מכירים את הגננת, שלא סרבה לקבל את ילדם לגן או את הסייעת, שאפשר לסמוך עליה.

אני מכירה הורים שהצהירו בפני שכבר שנים הם לא יצאו אפילו לבית קפה כי לא היה להם עם מי להשאיר את ילדם או תינוקם. כשיש משפחה תומכת, הם יכולים לעזור אחד לשני ואפילו לצאת לסופי שבוע במידה והילד בגיל המתאים להישאר עם אחרים. ההורים במשפחה התומכת יודעים בדיוק במה מדובר ויש להם ניסיון עם אותן תופעות.

גם בנופשים קל יותר כשנמצאים יחד : הילד הסוכרתי לא מרגיש שונה מהילדים האחרים. יש עוד אחד לפחות בדיוק כמוהו. גם ההורים תומכים זה בזה ברגעים קשים.

כדאי להשקיע באיתור משפחה תומכת. התקשרו לאגודה לסוכרת נעורים ובקשו לאתר משפחה באזור מגוריכם. אל תסתפקו בברור במרפאה בה את מטופלים. ישנן מרפאות שונות לאותו איזור ואין קישור בניהן.
דוגמה למרפאות שונות לאיזור השרון:
מכבי ברעננה, שניידר, תל-השומר, דנה ועוד

איריס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה