08 ספטמבר 2010

הכנות לערב ראש השנה

היום בערב תתקיים ארוחת ערב ראש השנה. אני כהרגלי התנדבתי להביא פשטידה וסלט. מה שבטוח, שיהיה לי מה לאכול. עוף או בשר בטוח אמצע מתבשילי שפע הבשלניות אך לא בטוח שאמצע מה לאכול עם זה. הסטדנדטים שלי מגוונים: לא הרבה מידי פחמימות ושאוכל לספור אותם, דל שומן.

מאחר שאתמול הייתי בהצגה והיום בן-זוגי עובד, לא היה לי זמן לקניות מורכבות מידי מה גם שהסופר היה רייק אחרי התקפת הקניות אתמול בערב. ידעתי שצריך להסתדר עם מה שיש בבית ועוד כרוב בינוני ש"קטפתי" בסופר בדרך לקופה.

בבית גמרתי לסדר את הקניות ומיד הכנתי שתי קערות: אחת לפשטידה ואחת לסלט.

במקפיא מצאתי שקית של לקט נורמנדי שכבר שימשה בסיס טוב לפשטידה.
התקנתי את הפומפיה במגימיקס ושטפתי כל ירק שיש לי בבית שמתאים או לסלט כרוב או לפשטידה.

ריסקתי את הכרוב על כל חלקיו (כולל החלק המעוצה האמצעי). את רוב החלקים העדינים והמרוסקים הייטב שמתי בקערה של הסלט ואת השאר שמתי בקערה של הפשטידה.

חיממתי מחבט עם מעט שמן וקליתי רבעי שקדים שהיו לי בבית.
קצצתי מעט שמיר שהיה לי.
פיזרתי על הכרוב כפית מלח ולשתי את הכרוב והמלח בידיים - זהו פטנט שלמדתי מאמא שלי המרכך ומעדן את הכרוב.
הוספתי לקערה את השקדים והשמיר. מיץ מחצי לימון ושתי כפות שמן זית. יצא סלט מעולה.

עכשיו המשכתי עם פרויקט הפשטידה:

המשכתי לרסק שני קישואים שלא "חייכו יותר" ועוד שני גזרים שהיו שמנים ומעוצים מידי לסלט.

הרתחתי מיים והוספתי להם את השקית של הירקות הקפואים.
אידתי בצל בינוני וקיצצתי את כל הפטרוזיליה שנשארה לי במקרר.
פתחתי קופסה פיטריות ושטפתי את הפיטריות במיי ברז.
את הכל הוספתי לקערת הפשטידה עם:
רבע כוס קמח מלא, שלש בייצים, כף אבקת מרק ופלפל.
יצאה לי פשטידה ענקית שהספיקה לתבנית גדולה לארוחת ראש השנה ועוד תבנית אינגליש-קייק לארוחת צהריים.

אז מה יש בפשטידה:
- רבע קרוב קצוץ
- שני גזרים מרוסקים
- שני קישואי מרוסקים
- שקית לקט נורמנדי מבושל קלות
- בצל בינוני מאודה
- פטרוזיליה קצוצה
-קופסה פיטריות
- רבע כוס קמח מלא
- 3 בייצים
- 1 כף אבקת מרק ופלפל

לא לקח הרבה זמן והרייחות שעולים מהתנור נהדרים.

שנה טובה-וחג שמח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה