27 מרץ 2009

תחליפי סוכר

השוק מוצף בתחליפי סוכר, ובכל פעם אני נשאלת באחד הפורומם על מוצר חדש המומלץ ע"י הדיאטניות (צוץ, סירופ אגבה וכדומה). קשה שלא ללכת לאיבוד עם שפע כזה של ממתיקים ומוצרים המבוססים על סוגים כה רבים של ממתיקים.
מאחר ואינני דיאטנית, אני נותנת לכם קישור על סוגים שונים של תחליפי סוכר ואת ניסיוני האישי ממוצרים המבוססים עליהם.

שנים המתקתי את הקפה שלי עם סוכרזית ואח"כ הרמזית. לאחר שיצאו הממתיקים המבוססים על סוכרלוז גיליתי מניסיוני, שיש להם פחות טעם לואי ואף קראתי שהם יותר מומלצים מאחר והם מיוצרי מסוכר ולכן יש בהם פחות חומרים כימים ואינם ניספגים בדם. פעם לא יכולתי לשתות תה בגלל טעם הלואי של הממתיקים ועכשיו אין לי בעיה כזו בגלל הטעם המשופר. הממתיקים המבוססים על סוכרהלוז הם 'סוכרה דיאט' ו'סוכר לייט'. היתרון הגדול שלהם הוא, שניתן להמיסם במים קרים. לכן כשאני מכינה קפה קר, אינני צריכה להמיס את האבקה במים חמים ואח"כ לקררם. מה גם שיש לקנות טיפות של סוכרה-דיאט שניתן להוסיף לסלטים וכדומה.

לי אישית, יש בעיה עם מוצרי חלב המבוססים על מלטיטול. ביטני אינה אוהבת את תופעות הלואי שלו ולכן גם אני לא. אם מתחשק לי מעדן חלב, אני מכינה בעצמי מ: יוגורט, 1 כפית ריבה ללא סוכר ואם יש צורך בשקית סוכרה-דיאט. מעוד טעים וכמובן שניתן לגוון עם ריבה בטעמים שונים.
גם קורנפלקס מתוק ובריא ניתן להכין עם סוכרה דיאט: חצי כוס ברנפלקס + חצי כוס חלב + שקית סוכרה-דיאט. כך מקבלים קורנפלקס מפחמימה מלאה שהוא גם מתוק וגם טעים.

בתאבון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה