01 אפריל 2015

לאכול חזרת בפסח

את הפסח הראשון שלי עם סוכרת "חגגתי" בגיל 14.
ולמה אנח מציינת "חגגתי"? כי זה היה רחוק מלהיות חג שמח.

למעשה זה היה חג עצוב.
כולם בדקו לי את הצלחת והכל היה מחוץ לתחום מלבד בשר.

אחד הדברים שעשו את זה קשה במיוחד היתה החזרת.
לא העוגות, שגם כך היו פחות טעימות בפסח בימים ההם (לפני 40 שנה).
מבחינתי חזרת היתה אחד הסממנים של פסח וראש השנה.
אני מאד אוהבת חזרת.

באותה שנה החזרת נמנעה ממני בפעם הראשונה כי בסלק יש המון סוכר.

שנים רבות לא אכלתי חזרת ולא סלט סלק.

כשעבדתי על ספר המתכונים שלי, ערכתי ברור בנושא של סלק.
גיליתי שישנם שני סוגי סלקים:
- סלק סוכר.  לבן ומוארך
- סלק אדום. כמו בתמונה כזה שמבשלים איתו ומכינים ממנו חזרת.

שני סלקים בינוניים שקולים לפרוסה לחם,
או סלק בינוני שקול לפרוסה לחם קל.
במילים אחרות, בסלק בינוני אותה כמות פחמימות כמו בתפוח אדמה קטן אבל
איכות הפחמימה הרבה יותר טובה.
אין בו עמילן והוא שורשי ולא קל לעיכול.

כמובן שאינני יכולה לדעת מה יש בחזרת הקנויה.
משערת שהרבה חומץ וןסוכר להאריך את חיי המדף..

לכן, בספר המתכונים שלי יש סלט סלק.
למדתי להכינו בלי סוכר.
כמובן שמי שרוצה, יכול להוסיף מעט וזה לא יקלקל אותו כי בסלט יש שמן זית ולימון.

זה בדיוק מה שמיוחד בספר המתכונים:
- הפחתה בכמות הפחמימות
- שיפור איכות הפחמימה
- חישוב כמות הפחמימה במתכון ובמנה.

זאת בדיוק הסיבה שספר המתכונים יעזור בארוחות המיוחדות של פסח ובכלל.

בספר אין פרק על פסח, אך כמעט הכל ניתן להכנה בפסח:
סלטים, ירקות מבושלים, תוספות ועוד.

וגם מתכונים ללא גלוטן, טבעוניים וטבעוניים ללא גלוטן

כדי שהספר יהיה אצלכם במהרה ויעזור בהכנות,
אני מציעה את הספר הדיגיטלי שכולל 96 מתכונים ב-33% הנחה

חג שמח לכולם
איריס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה