05 דצמבר 2014

אמא הכינה לי עוגיות מלוחות כי יש לי סוכרת

שתי הבנות שלי התחילו שנה אוניברסאית נוספת (כל אחת בתחומה ובהתאם למה שהיא אוהבת).


הדבר מעלה בי זכרונות נעימים מימי האוניברסיטה:
כשאני למדתי באוניברסיטת באר-שבע, גם אחותי למדה שם.
לכן, גרנו יחד במעונות הסטודנטים (מעונות ג, 18 סטודנטים בדירה).
כשהתאפשר, נסענו לחופשת סופשבוע בבית.

בימי ראשון שבנו עמוסות במאכלים טעימים למשך השבוע.
אימי השקיעה, טרחה והכינה הרבה סלטים ומאכלים אחרים.
איך אפשר לסיים ארוח פולני בלי קינוח?
לכן, המשלוח כלל גם עוגיות:
פח גדול (אבל גדול) של עוגיות מאפה ביתי לכל אחת:
פח עם עוגיות מתוקות לאחותי ופח עם עוגיות מלוחות עבורי.
אחרי הכל, לי הייתה סוכרת ולאחותי לא הייתה סוכרת.

מה היתה הבעיה של פח גדול של עוגיות מלוחות בחדרי?
1. גם עוגיות מלוחות מכילות כמות עצומה של פחמימות.
    להערכתי, לפחות 10 כוסות קמח = 910 גרם פחמימות (61 פרוסות לחם)

2.בחדרי היה פח ענק עם עוגיות, שעד שלא סיימתי הכל, לא יכולתי להרגע.
   הכל חוסל, עד יום ראשון בערב.

מזל שחשבתי שהעוגיות המתוקות לא מתאימות לי אחרת הייתי אוכלת גם אותן...
חשוב לדעת כמה פחמימות יש באמרת ולא כמה סוכר.

העובדה שזה מלוח או שלא שמו סוכר לא מעידה על דבר.

אפשר לראות חישובים אמיתיים של כמות הפחמימות במתכונים (עם סוכר ובלי סוכר).
כמות הפחמימות במתכון ובמנה

להתראות
איריס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה