22 ספטמבר 2011

איך מתארגנים לארוחה משפחתית שיש בה סוכרתית וטבעוני


תיכנון ארוחה משפחתית ובעיקר כשמתארחים אצל אחרים, הפך מבצע מסובך למשפחתינו.
פעם הייתי צריכה להביא דברים כדי שאהיה בטוחה שיהיה לי מה לאכול ועכשיו אני צריכה להביא דברים כדי שאהיה בטוחה שיהיה לי יהיה מה לאכול (סוכרתית) וגם לבני (טבעוני).

אתן לך דוגמה למה אני מתכוונת:
ביום שבת (היום) התארחנו. לא יכולתי להבטיח כי הפחמימות או הסלטים יתאימו לטבעוני. שכן, פחמימה שבושלה עם בשר או ביצה לא מתאימה וגם לא סלטים עם מיונז. לכן, הבאתי פשטידת ירקות לכולם וגם את גירסתה המיוחדת לטבעוני. בנוסף, הבאתי לביבות מאד מאד טעימות שלמדתי להכין בלי בייצים לי וגם לכל השאר. בדיאבד אני יכולה לספר, שאם לא הייתי מביאה לבני דברים, הוא היה אוכל טחינה וסלט חסה. לכן חשוב התכנון.

ערב ראש השנה הפעם הינו מבצע קל יחסית מאחר והוא נערך בביתנו.
בחלוקת התפקידים, הכרזתי כי אני אכין: סלט, עוף, תפו"א ובטטטת אפויים וכן אורז(בסמטי לבן). התחלה טובה לשנינו. יתכן שגם הסלט הנוסף והירק המבושל, שיביאו השאר, יתאימו לו. גם הקינוח לא יהיה בעיה מאחר ואין בעיה עם סלט פירות וכן עוגה טבעונית כבר יש בבית. אני אסתדר עם כל הסלטים, הירקות, העוף, הבשר וכדומה. אני מכירה את הסועדים.

הארוע הגדול של משפחתינו הוא בחג הראשון (יום חמישי):
המשפחה המורחבת שלי מתאספת באחד הבתים ומביאים את שאריות ערב החג וכן עוד מאכלים, שהוכנו במיוחד לארוע זה. רק שיהיה ברור: מדובר בשאריות של שלוש ארוחות ערב ראש השנה. אח ואחות של אימי עם המשפחות של כולם.
מאחר ובמשפחתינו יש עוד סוכרתיים ועוד כאלו שאוכלים אוכל בריא, אני יודעת מניסיוני האישי, כי בארועים כאלו אני אסתדר: הרבה סלטים, ירקות מבושלים ובשרים. כמובן, ההתארגנות המסובכת היא עם הטבעוני שלי. לכן, תכננתי להביא דברים שיהיו טובים בחלקם עבורי, עבור כולם ובעיקר עבורו:
חומוס ופיתות
, סלט עגבניות שרי, סלט סלק, לביבות, כדורי פלפל, סיגרים ממולאים בתפו"א (כמובן שהכל בתנור ולא מטוגן) ועוגה טבעונית. השלמות ימצאו.
כך יהי בסיס טוב לסוכרתית וגם לטיבעוני.

מהתארגנותי בשלוש הארוחות, שסיפרתי פה, אפשר ללמוד מספר דברים:
1. בארוחות חגיגיות יותר קשר להתחשב בטבעוני מאשר בסוכרתי
2. תמיד צריך להתארגן למקרה, שבעל צרכים מיוחדים לא ימצא מה לאכול ולהביא לכולם אוכל שמתאים לו (שלא ירגיש שונה)
3. בארוחות שמתארחים בהן, יותר קשה לדאוג לכך
4. תכנון נכון מאפשר שכולם יהיו מרוצים ושמחים. חשוב ביותר

לקבלת עידכוני הבלוג במייל.


חג שמח ושנה טובה
איריס

2 comments:

  1. מניסיון של משפחה שיש בה סוכרתי שהוא גם טבעוני, זה לגמרי אפשרי. אנחנו במשך הזמן אוספים מתכונים נהדרים שעומדים בתוכנית התזונה שלו וזה הולך נפלא.

    השבמחק
  2. מיה שלום

    בחרי בצד שמאל את תווית ה"טבעונות" ותמצאי עוד מתכונים שיכולים לעזור לכולם.
    יכולה להעיד על עוגת שתפוזים:
    אם שופכים את הכנות לשתי תבניות אינגליש קייק ומחלרקים כל תבנית ל-14, כל מנה שקולה למנה פחמימה (15 גרם פחמימות = פרוסה לחם).
    טעים וטוב לכולם. עושה לכולם את זה וכולם נהנים.

    חג שמח

    השבמחק