30 ינואר 2009

מאכלים ללא סוכר


אתמול הייתי בחנות, שמוכרת לחמים, עוגות ועוגיות ללא סוכר. לעבור להסתכל ולטעום מכל דבר. מה להגיד - תאוה לעיניים. כל כך קל להתפתות מהמשפט המצוין "ללא סוכר".
בנוסף חלק מהמוצרים ללא סוכר מכילים יותר שומנים מוקשים שמזיקים לבריאות (דוגמת וופלים ללא סוכר)

היצרנים מנצלים את המשפט ויודעים שאנשים חושבים שזה מותר ללא הגבלה. ואם אנשים חושקים בזה כל-כך, למה לא לגבות יותר כסף מאשר מאותו מוצר מקביל עם סוכר.
בזמנו, הסתקרנתי והחלטתי להציץ בערכים התזונתיים של שוקולד וופלים עם ובלי סוכר. בשוקולד ללא סוכר יש אותה כמות פחמימות מאשר בשוקולד עם סוכר, רק שבשוקולד ללא סוכר הפחמימות מחולקות לשני שמות: 'פחמימות' ו'רב כהלים'. אם מחברים את שתי השורות מקבלים אותה כמות כמו בשוקולד רגיל. בשוקולד מריר משובח, לעומת זאת, יש פחות פחמימות.
האם ידעתם שאוזן המן ללא סוכר מכילה המון פחמימות. הרי רוב הפחמימות נמצאות בבצק ולא רק במילוי. ואוזן המן עשויה מבצק דחוס

לא פעם שמעתי סיפור על אמא או אבא של, שאוכלים חבילה שוקולד ללא סוכר ביום. נוח מאד לחיות כך. הבעיה הגדולה היא שהסכרת היא מחלה שקטה ולא כואבת, אך כשהיא מתחילה לכאוב זה בגדול. כנראה רק הכאבים גורמים לאנשים להתעורר מהתרדמת.

שלא תבינו לא נכון, לנו המתוקים, עדיף פעמים רבות לאכול מאכלים ללא סוכר מאשר כאלו עם סוכר. קחו לדוגמא לחם קל: אפשר לאכול שתי פרוסות במקום אחת. אני מכינה כריך כאשר אני יוצאת מהבית למספר רב של שעות. אבל, יש לעשות זאת בתבונה ולא בצורה עיוורת.

ועוד משהו חשוב:
לבלוג מתוק יש עכשיו גם עדכונים בדואר אלקטרוני, ואפשר להירשם אליהם בלינק הבא


איריס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה