12 אפריל 2013

ארוחה מיוחדת: מעט פחמימות וללא גלוטן

כבר סיפרתי לכם על המצב המיוחד שלי עכשיו: תנגודת אינסולין גבוהה.

כדי לעבור את השלב הזה החלטתי להמנע ככל הניתון מפחמימות.


כמו שאתם מכירים אותי אני לא מוותרת על אוכל טעים והנאה מאוכל.

איזו ארוחת שבת להכין במצב כזה:
עוף בתנור + פשטידה + תבשיל פטריות.

כמובן שאפשר להוסיף לזה עוד סלט או מרק.


למה אני מציינת את הטבעונות?
מודה, עכשיו לבני ולי קשה לאכול את אותה הארוחה וגם לא את אותה הפשטידה.

למה?
התפריט של בני הטבעוני מתבסס על פחמימות ושומנים מהצומח  ואילו התפריט שלי מבוסס על חלבונים ושןמנים מהצומח.

לדוגמה:
כבר מצאתי כיצבד להכין פשטידה נטולת ביצים ונטולת גלוטן.
עכשיו, לא אשבע ממנה ויהי בה יותר קמח נטול גלוטן (תירס או חומוס) ממה שאני אוכלת עכשיו.

להלן המתכונים:

פשטידה


- שקית כרובית קפואה, מופשרת 
- בצל קצוץ
- סלסלה פטריות חתוכות או קופסא פיטריות שטופות
- עלי סלי (שורש) קצוצים
- 3 גבעולי סלרי חתוכים לטבעות קטנות
- 2 כפות קמח תירס
- 4 ביצים
- כפית מלח
- חצי כפית פלפל שחור

להשחים את הבצל ולהוסיף את הפיטריות
לחתוך את פרחי וגבעולי הכרובית
להוסיף את עלי הסלרי הקצוצים ובעולי הסלרי החתוכים
להוסיף את קמח התירס, הביצים והתבלינים
להכניס הכל לתבנית בגודל טוסטר אובן
לאפות ב-180 מעלות כ-40 דקות

תבשיל פיטריות

- 6 פטריות פורטבלו בינוניות
- שקית פטריות שמפיניון קפואות
- בצל גדול
- 1 כפית מלח
- חצי כפית פלפל
- 4 שיני שום מעוכות

- לקצץ את הבצל ולאדות על שיצהיב
- לחתוך את פיטריות הפורטבלו לרוביות קטנות או רצועות ולהוסיף לבצל
- לאדות יחד.
- לשים את פיטריות הקפואות במסננת ולשפוך עליהן כ-5 כוסות מים חמים (הדבר מונע הרבה מים אח"כ בבישול)
- לסנן היטב ולהוסיף למחבת
- לערבב הכל יחד עד שרוב המים יתאדו
- להוסיף את השום ולערבב הכל
- לבשל יחד עוד דקה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה