18 דצמבר 2009

זיוף היפוגליקמיה

בפוסט הקודם סיפרתי על המפגש עם דפנה קיסרי במפגש שיח-הורים. 
דפנה דיברה על שיטת DAFNE ועל ההתמודדות עם ילדים עם סוכרת נעורים.

כשהייתי ילדה לא היו כל השיטות הללו, לא היה אינסולין שתמך בשיטה, לא היו כמעט מאכלים ללא סוכר ולא היו גלוקומטרים לבדוק את רמת הסוכר בדם.

באותה תקופה, השיטה הטובה ביותר לאכול משהו טוב ומיוחד, שיטה שאליה הגיעו כל הילדים בשלב זה או אחר, היתה לזייף היפוגליקמיה.
אם אמרתי שיש לי נפילת סוכר, אף אחד לא יכול היה לבדוק את רמת הסוכר שלי בדם.
כל שיכלו לעשות היה, להאמין לי ולתת לי משהו מתוק.
באותם ימים גם לא היה כל ידע על אינדקס גליקמי ולא ידעו ששוקולד אינו טוב לטיפול בהיפוגליקמיה.
 לכן, אם אהבתי שוקולד ורציתי להנות ממנו, ביקשתי שוקולד.
 הורי, ששמחו לפנק את ילדתם ולתת לה להנות ממתוק באישור הרופאה,
שמחו לתת לי שוקולד. כדי להראות להם, ששוקולד טוב ועוזר,
ידעתי לאשר אחרי 5 דקות כי ההיפו חלף עבר.
שוב לא יכלו לעשות בדיקת סוכר, לא ידעו ששוקולד ניספג לאט וכולם היו מרוצים.

יתרונה של שיטת DAFNE היא, שמתאימים את הטיפול לילד ולא את הילד לטיפול.
 לכן, אם הילד אוהב משהו - מאפשרים לו,
אך מגדירים איתו ביחד מתי זה מתאים ומה המינון הבריא.
 כדאי כמובן להדגיש לו כי בריאות חשובה לכולם ולא רק לילדים סוכרתיים ולכן בעצם הוא כמו כולם.

כמה טוב, שאין צורך לזייף היפויים כדי לאכול דברים אהובים. טוב שיש מספיק מאכלים טובים כדי לשמש תחליפים. ואם התחליף אינו מספיק, אפשר לאכול את הדבר האמיתי ולחשב את כמות האינסולין הנדרשת לשם כך. אם לא חישבנו נכון את כמות הפחמימות, אפשר לתקן.

מה אני אומרת לכם ההורים: אם ילדכם רוצה משהו ואתם אוסרים עליו, הוא ימצא את הדרך לעשות זאת.
עדיף שתהיו שותפים לזה גם אם זה לא נוח. שותפות תמזער את הנזק.

היום יש בהחלט אמצעים להתמודד בהצלחה עם פחמימות שאוכלים וכמובן בצורה מדודה ומבוקרת.

לכן, מתכונים מיוחדים לבעיות סוכר בחינם יכולים לסייע.
להרגיש חלק מהמשפחה ולאכול את המאכלים שכולם אוהבים.
מה שאני מכנה: "לאכול מאותו הסיר".
פשוט צריך לדעת איך לחשב זאת וכמה אינסולין לקחת.


עם הפחתה בכמות הפחמימות וחישוב הקלוריות במתכון ובמנה.


איריס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה