31 מרץ 2015

דר ברנרד - לנצח את הסוכרת

חשוב לי לשתף אתכם בתגלית המיוחדת שלי בשבועיים האחרונים.

לאחרונה, כתבה לי לקוחה (סוג 2) במייל כי היא קיבלה במתנה את
הספר של ד"ר ברנרד "לנצח את הסוכרת". 
לבריה, היא קראה את זה והתחילה ליישם כל מה שהוא אומר וראתה שיפור מדהים.
מאחר ואני מכירה אותה ויודעת שהיא טבעונית הרבה יותר שנים ממני, התייחסתי לזה ברצינות.
היה לי ברור שאי אפשר לנצח ולהעלים סוכרת מסוג 1 אך השיטה עניינה אותי

הזמנתי את הספר וכשקיבלתי אותו קראתי והתחלתי ליישם (לא הכל - 90%).
בגדול ד"ר ברנרד ממליץ עם טבעונות דלת שומן. למעשה גם דל מתוק/סוכר.

כשאני מסבירה על פעילות האינסולין אני משתמשת בדימוי חדר/מפתחות/מנעולים:
התאים שלנו הם חדרים עם הרבה פתחים סגורים (קולטני גלוקוז).
על התא יש גם קולטני אינסולין(רצפטורים) 
אחרי אכילת פחמימות, יש עליה ברמת הגלוקוז בדם.
הרמה יורדת אחרי שעודפי הגלוקוז נכנסים לתאים.
הדבר נעשה בעזרת אינסולין שמתקשר לקולטני האינסולין וקולטני הגלוקוז נפתחים.
קולטני אינסולין: מנעולים
אינסולין - מפתח
אין זה משנה אם מקור האינסולין מהלבלב או חיצוני (הזרקה, משאבה)

תנגודת אינסולין: האינסולין לא מצליח להתחבר עם הקולטן . לכן הרמה בדם נשארת גבוהה.
ככל שהתנגודת מחריפת, רמות הסוכר/גלוקוז בדם גבוהות יותר

לטענת ד"ר ברנשטיין הדבר קורה בגלל שומנים בדם.
גם כולסטרול וגם שומנים אחרים שאנו אוכלים (גם צמחיים).
הדימוי שלו הינו שהשומן הינו מסטיק שהכניסו למנעול.
איך המפתח יכול לפתוח מנעול שיש בו מסטיק?

מטרת השיטה של ד"ר ברנד הינה לטפל בתנגודת האינסולין בדרך הטיבעית: 
טבעונות דלת שומן. למעשה גם דל מתוק/סוכר.

בחלבונים מהחיי (בשר, עוף, דגים, בייצים, חלב) יש הרבה כולסטרול שהוא שומן.
כלומר, גם אם אוכלים דל שומן עם חלבונים מהחיי,  אוכלים שומנים רבים.

כדבריו של דר ברנרד, לא ננצח סוכרת מסוג 1 אבל נקטין את תנגודת האינסולין.
זה מה שקרה לי ובגדול.

אחרי כל ההסבר הזה, אני רוצה לספר לכם את מימצאי לפני התחלת השיטה.
דבר שיסביר למה היא דיברה אלי.

לאחרונה שמתי לב שלמרות הכיול של המשאבה,
לפני כחודש תעוררתי עם 260 אחרי ארוחת לילה של אגוזים, שקדים ופסטוקים. לא 10-20 אלא 2 קעריות. התחלתי להבין שיש קשר בינם לרמות הסוכר. כבר שמעתי על סיפורים של אנשים שטחינה/אגוזים/שקדים מקפיצים להם את רמות הסוכר. הנחתי שגם אני נעשתי רגישה להם והפסקתי לאוכלם. מאד שהפסקתי עם זה, זה לא קרה.

היום אני מבינה שהם לא מכילים הרבה פחמימות אלא גורמים לתנגודת אינסולין גבוהה.

השיטה של דר ברנרד מבוססת על אכילה של פירות, ירקות ופחמימות מלאות..
מודה שעדין קשה לי לאכול כמות גדולה מידי של פחמימות כי התרגלתי. אתמול נפגשתי עם בתי לארוחת צהריים. הזמנתי מנה של אורז, עדשים שחורות ומעל ירקות. לדעתי היו בצלחת מעל 4 כוסות. אכלתי הכל. עד ה"פרור" האחרון פעם לא הייתי מזמינה מנה כזו ובוודאי לא אוכלת הכל.

אני מיישמת את השיטה שבועיים ורמת האינסולין שלי ירדה בהרבה.
למעשה היום אני אוכלת הרבה יותר פחמימות ולוקחת הרבה פחות אינסולין.

אסביר את הגדרתי לגבי כמות האינסולין:
לפני שבועיים לקחתי 5 יחידות למנת פחמימה.
היום אני לוקחת פחות מ-2 יחידות למנת פחמימה.

שאלו אותי מה בין השיטה של ד"ר ברנשטיין וד"ר ברנרד:
ד"ר ברנשטיין, בשיטת דל פחמימות, עוקף תנגודת אינסולין:
יש לנו תנגודת ולכן לא נאכל כמעט פחמימות.
ד"ר ברנרד מטפל בתנגודת ולכן אפשר לאכול פחמימות.

לכן התזונה מבוססת על ירקות, פירות ופחמימות מלאות.

לאחר שהפכתי טבעונית, הוצאתי חוברת מתכונים טבעוניים ועם טבעוניים ללא גלוטן.
כך אפשר לאכול טבעוני ולדעת כמה אינסולין לקחת או כמה לאכול.
אומנם לא כל המתכוים מתאימים לשיטה כי בחלקם יש שומן וסוכר,
אך אפשר לשנות את רובם ולשים פחות שומן.

הכל אפשרי.

לגישה למתכונים בחינם יש ללחוץ כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה