03 יולי 2012

סוכרת וגלידה

פעם ראיתי סרט על מישהו שמטייל באיטליה ומזמין  גלידה איטלקית.
בת זוגתו מסבירה לו כי, גלידה איטלקית ופיצה איטלקית אומרים בארץ אחרת אבל לא באיטליה. 
באיטליה זה גלידה ופיצה.

לפני שלושה חודשים ביקרתי עם בני ובעלי באיטליה והחלטתי להנות מגלידה ופיצה אורגינל.
כמובן שלא רציתי לפגוע באיזון הסוכר מאחר וזה היה מחבל לי בתוכניות.
איך זה אפשרי גם להנות ממאכלים כאלו וגם לשמור על הבריאות?

את הפוסט הזה אני מקדישה לגלידה איטלקית .

מה מיוחד בגלידה?
מאחר וגלידת שמנת בעלת אחוז שומן גבוה, היא בעלת אינדקס גליקמי מאד מאד נמוך. 
לכן, הפחמימות שבה מתפרקות ונספגות מאד מאד לאט. 
סוכרתיים סוג 1 או סוכרתיים סוג 2 מקבלים אינסולין ממקור חיצוני (כמוני).
קצב ספיגת הפחמימה במקרה זה, אינו תואם את פעילות האינסולין האינסולין המהיר.
הערה: למי שהלבלב שלו מייצר אינסולין, אין בעיה כזו.

החלטתי לנצל את הנסיון והידע שיש לי וגיבשתי תוכנית:
-  ביום של הליכה מרובה (טבע, רחוב או מוזאונים), אני קונה כדור גלידת שמנת עד הצהריים. אינני נוטלת אינסולין מהיר (בולוס) כלל. בגלל הספיגה האיטית, כדור הגלידה שומר עלי ומונע נפילות סוכר. כלומר, אני הופכת שלילי לחיובי.
- בימים אחרים או אם אני נתקלת בגלידה רק אחרי הצהריים, אני אוכלת כדור גלידת סורבט או גלידת טופו. גם אלו יותר טעימים באיטליה. במקרה כזה אני לוקחת אינסולין מהיר (בולוס) כמו למנת פחמימה. כלומר, להתאים את סוג הגלידה לאופי היום.

 כמובן שכל אחד צריך לבדוק מה נכון עבורו.

עוד הרבה טיפים חשובים כאלו לצריכה נכונה של פחמימות בכנס חיים טובים עם סוכרת. עכשיו בהרשמה מוזלת.

להתראות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה