04 אוקטובר 2009

אושפיזין וסוכת הסוכרת שלי

ימי סוכות מזכירים לנו את האושפיזין שמגיעים לסוכתינו.
עפ"י המצווה גם אני רוצה להזמין אושפיזין לסוכת הסוכרת שלי.
חלקם כבר אינם בחיים ואינני יודעת את שמם של רבים מהם.
אני רוצה להזמין את אלו שמבחינתי השפיעו על חיינו כסוכרתיים ולכן עלינו להודות להם.
מהפרוט תוכלו להבין שחלקם הם קבוצות חוקרים ולא אדם אחד:

שבעת האושפיזין בסוכת הסוכרת שלי הם:
1.המצאת האינסולין: בנטינג ובסט אשר ב-1921 הצליחו לראשונה להפיק אינסולין. בנטינג וידידו העניקו לנו את החיים בנקודה זאת הכל רק התחיל.
2. ממציא הגלוקומטר הראשון. אין ספק שהגלוקומטרים הולכים וקטנים מאז. מכשיר הגלוקומטר הראשון בו אני השתמשתי היה גדול הרבה יותר. אין ספק שתודה ענקית מגיע לממציאה או לקבוצת הממציאים שאפשרו לנו לקבל תמונה יומית על מצבינו ולשחרר אותנו מהתלות הצמודה במעבדה.
3. ממציא המשאבה - 1978. היכנסו לקישור וראו את משאבת האינסולין הראשונה. חשבו על משאבות בלי צינוריות שהשימוש בהן כבר החל. איזו איכות החיים נותנת המשאבה.
4. ממציא האינסולין האנאלוגי - אינסולין אשר שיפר את איכות חיינו והעניק לנו חופש וגמישות לאכול מתי שרוצים.
5. ממציא הסנסור - שהעניק לנו הסוכרתיים וההורים שינה שקטה ושלוה ללא פחד מהיפויים בשעות הלילה. יש כבר כאלו בלי צינורית (בלי חוט). כמה אני מחכה שיכנס כבר לסל הבריאות. 
6. אופטימיות ושמחת חיים - אני מזמינה לסוכתי את האופטימיות ושימחת החיים לסוכתי כי גם אנחנו זקוקים להן כדי להפנים את מצבינו. לא צריכים להתכחש כדי להיות אופטימי ושמח.
7. שלושת ילדי שנותנים לי כוח וסיבה להמשיך ובאופטימיות. פאסימיות רק תעיב על האוירה בבית.

איריס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה