14 דצמבר 2010

סכרת ומחלות


במפגש האינטרנטי האחרון דיברתי על המיתוס שמערכת החיסון של אנשים עם סוכרת חלשה יותר.
הסברתי, שאין זה נכון וכי הסיבה שנותנים לנו העדפה בקבלת חיסונים הינה בגלל העובדה שמחלה פוגעת באיזון.

והנה דוגמה אמיתית מהימים האחרונים:

כבר שלושה ימים שאני מצוננת. לא משהו רציני. קצת עיטושים, קצת שיעולים וקצת נזלת.
לעבוד אני ממשיכה כרגיל מלבד מספר הרצאות שביטלתי בגלל הצרידות והשיעולים הלא צפויים.

לא נורא בכלל. ולמה אני מספרת את זה? כי בכל זאת יש בעיה.
בימים אלו, האיזון לא היה יציב ולא צפוי כמו בימים רגילים. אין שיטה מדוייקת ובדוקה מה לעשות.

כבר שלושה ימים שרמת הסוכר הממוצעת שלי הינה 170מ"ג/דצ"ל למרות שאני ממשיכה לאכול כרגיל, לוקחת אינסולין כרגיל ואף בודקת ומתקנת פעמים רבות.
כבר למדתי לעשות תיקונים גדולים יותר שאינם מסתכמים ב-170 מ"ג/דצ"ל אלא רק ב-150 מ"ג/דצ"ל.
אבל לפעמים בכל זאת יש תוצאות גבוהות יותר ואינני רוצה לקחת סיכון מיותר שיסתיים בנפילת סוכר.

למה אני מספרת לכם כל זאת? בוודאי שלא כדי שתרחמו עלי.
אני מרגישה בסדר וממשיכה בעיסוקי.

אני רוצה שתראו שגם הצטננות קלה יכולה לפגוע באיזון ולכן צריכים להיות עם "יד על הדופק".

מה בכל זאת אני מציעה לעשות כאשר חולים (מאד או קצת):
1. לבדוק כל שעתיים
2. אם יש צורך ומשתמשים באינסולין מהיר (לא בתערובת MIX) לתקן.
3. אם לא יודעים איך לתקן, להתיעץ עם הרופא
4. אם רמת הסוכר בדם מעל 250 מ"ג/דצ"ל יש לבצע בדיקת אצטון בשתן
5. אם הבדיקה חיובית או יש רייח אצטון מהפה וגם בחילות או הקאות, יש לגשת לקבלת עזרה רפואית
6. אם הבדיקה חיובית או יש רייח אצטון מהפה בלי בחילות או הקאות, יש להרבות בשתיה


הרבה בריאות ואושר
איריס

2 תגובות:

  1. איריס שלום,
    אנשים עלולים לקבל רושם מוטעה מהפתיח שלך. עמידות הסוכרתיים בהחלט נפגעת - ובגין מספר תופעות.
    הצרות של כלי הדם פוגעת באספקת הדם הסדירה ועמידות הסוכרתי בפני גורמים חיצוניים כמו וירוסים, חיידקים או פטריות בהחלט נפגעת. החיסונים באים לגשר על הפער שנוצר בין עמידות אדם בריא לבין זה הסוכרתי.
    אין לזה קשר ישיר לעובדה - הנכונה לכשעצמה - שכל מחלה עלולה לפגוע באיזון.
    יישר כוח על העבודה החשובה שאת עושה
    בברכה, בועז

    השבמחק
  2. אני הייתי בהרצאה של פרופ' קארפ בה הוא נשאל על מערכת החיסון של סוכתיים.
    תשובתו היתה חד משמעית - לא

    סיבוכי סכרת זה לא מערכת החיסון.

    השבמחק