24 נובמבר 2009

סיפורו של ריצרד בן 70, סוכרתי סוג 1 65 שנה

בעבר כתבתי מאמר להורים לילדים סוכרתיים על התמודדותי עם הסוכרת בילדותי. גם בבלוג כתבתי פוסט על העולם המוזר שהיה בילדותי. אתמול מצאתי סיפור מאד מענין שכתב ריצ'רד, סוכרתי סוג 1 מזה 65 שנה. היום הוא בן 70 ללא כל סיבוכים. סיפורו מוכיח לי שוב, כי גם אם ישנן בעיות וחיים לא באיזון ואח"כ הדבר משתפר, עם הטכנולוגיות והרפואה של היום הסיכויים לא רעים בכלל. האיזון בחיים והקשרים עם הילדים חשובים ביותר.
כל כך התרגשתי אתמול, שתרגמתי קטעים מסיפורו ואף קיבלתי את אישורו לכך.

סיפורו של ריצ'רד:
העובדה שאני חיי טוב עם סוכרת סוג 1 62 שנה, היא בחלקה הגדול בזכות אימי ואישתי היקרה שהעניקו לי אהבה ותמיכה בכל השנים הללו. אימי נפטרה במאי 2005. אישתי ואני חוגגים 44 שנות נישואים במאי 2008.

בגיל 5 החל ריצ'רד לאבד ממשקלו עד שהגיע לעור ועצמות. הוא איבד תאבון, שתה הרבה והשתין הרבה. הוריו לקחו אותו לרופא המשפחה שנתן לו תרופה להחזיר את תאבונו. ריצ'רד נלקח למספר רופאים שלא איבחנו את מצבו ולמרות מצבו הוריו רשמו אותו לכיתה א'. הרופא הרביעי קרא על סוכרת ולקח מדמו לבדיקת גלוקוז. הוא אושפז והתחילו לתת לו אינסולין מחזיר. לאט לאט חזר תאבונו והוא החל להעלות במשקל. הנחית הרופא היתה ברורה: לעולם לא לאכול סוכר או מאכל אחר שמכיל סוכר.
מה היה באותה התקופה:
מיכל שהכיל אינסולין מחיות, מזרק זכוכית, מחטים מתכתיות. היה צריך לחטא את המזרק והמחטים ע"י הרתחה בכל בוקר. ריצ'רד בדק את הסוכר בשתן לפני ההזרקה. הבדיקה נעשתה ע"י הוספת 8 טיפות שתן לנוזל בנדיקט כחול בתוך מבחנה גדולה. המבחנה הושמה בכלי עם מים שהורתח זמן מה. צבעי הנוזל הראו אחוזים שונים של סוכר בשתן.
המחט היתה מאד ארוכה ורחבה יחסית ללו שבשימוש היום. ההזרקה מאד כאבה.
רמת הגלוקוז בדמו נבדקה במשרד הרופא אחת לשישה חודשים. ריצ'רד לא זוכר בדיקות נוספות עד נעוריו המאוחרים. בגיל 12 החל להזריק לעצמו. בתקופת בית הספר הוא מעולם לא השתתף בחגיגות או בשיעורי ספורט. לא היו לא חברים מאחר והוא נחשב חריג אך לא צחקו ממנו. הוריו ניסו למנוע אותו מלהרשם לקולג' ואמרו לא שלא יצליח בגלל הסוכרת. ריצ'רד לא ויתר ונירשם לקולג' הקרוב לביתו ולמד ארכיטקטורה.
.
למרות השנים הראשונות לא היו לא בעיות בריאותיות כל שהן. תמיד היה רזה והסוכר בשתן היה גבוה. רק בסוף שנות ה-70 הוא רכש גלוקומטר. המכשיר הראה הרבה את המספר HIGH ופעמים רבות מעט מעל 200. ריצ'רד היה בטוח שהמכשיר מקולקל.

היום הוא בן 70. משתמש במשאבת מינימד. ללא סיבוכים A1C = 5.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה