08 נובמבר 2009

חומוס וצ'פאטי (לחם הודי)

עפ"י ספירת פחמימות, 2 כפות חומוס = פחמימה. כשאני מכינה חומוס כל הכמות מכילה 4 פחמימות ויש בזה הרבה יותר מ-8 כפות. מאחר ואינני שוקלת את הדברים אני רק מעריכה. לערכתי 2 כפות הן כחצי פחמימה ויתכן שאף פחות. הדבר כמובן תלוי בסמיכות.

חומרים:
- כוס גרגירי חומוס יבשים (יהפכו לכ-2 כוסות אחרי ההשריה)
- טחינה גולמית (כחצי כוס)
- 2 שיני שום
- מלח
-לימון
- כוס מים

אופן ההכנה
- משרים את החומוס בהרבה מים למשך הלילה
- לבשל את החומוס עד שיתרכך. אם יש צורך להוסיף מים
- מסנים מהמים ומכניסים לבלנדר
- מוסיפים את הטחינה השום המלח והלימון וכן כוס מים
- מפעילים את הבלבדר ומוסיפים מים ותבלינים במידת הצורך
- במידת הצורך ולפי מידת הסמיכות הדרושה להוסיף מים
- יש כאלו שאוהבים להוסיף כמון

השבוע הזמנתי אורחים והיה לי חומוס שרק הכנתי וכמובן רציתי להגיש. לאכזבתי גיליתי שנגמרו לי הפיתות הקפואות ונשארה לי רק חלה לשבת. חלה לשבת מקמח לבן לא בריאה מספיק עבורי ונזכרתי במתכון ל-צ'פאטי ששלחה לי פעם מירב, אמא לילד סוכרתי. מצאתי את המתכון והופתעתי מקלותו. אומנם ההכנה היתה פשוטה והתגובות היו טובות. למרות שהגשתי גם חלה היא נשארה והצ'פאטי נגמר. את כל הכמות מחלקים ל-10. כל חתיכה = פחמימה.

חומרים:
- 2 כוסות קמח מלא
- שלשת רבעי כוס מים
- מלח
- מעט שמן זית להברשה

אופן ההכנה:
- כפי שמירב סיפרה לי גם אני הכנסתי את הקמח והמלח למג'ימיקס והיזלפתתי לאט את המים
- להמשיך לערבב עד שהכל יתערבב
- להניח לעמוד כ-10 דקות. המהדרין ממתינים חצי שעה
- לחלק ל-10 כדורים
- לשטח על שולחן מקומח
- לשמן את המחבת
- מחממים מחבת טפלון ואז ממיכים את האש לאש נמוכה ו"מטגנים" כל לחם 1-2 דקות ואז הופכים לצד השני ושוב מטגנים
- על הצ'אפטים המוכנים מברישים שמן זית

לפי המתכון של מירב, טעים לטבול בטחינה, רסק עגבניות. מאד מתאים לשבת בבוקר.

בתאבון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה