01 ינואר 2015

עוד על מרקים

לפני כחודש נכנסתי עם חברה למסעדה.

מאחר והיה יום חורף קר וגשום, לשתינו התחשק מרק חם וטעים.

אני הזמנתי מרק ירקות והיא הזמינה מרק עדשים,
כמובן אחרי ששאלתי אם מרק הירקות לא מוסמך.

באופן לא מפתיע, במרק הירקות שקיבלתי היו קוביות תפוח-אדמה ומעט אורז.
חברתי קיבלה קערית מלאה בעדשים ומעט נוזלים.

אומנם מרק עדשים נחשב בריא ומשובח,
אך אם אני הייתי מקבלת כזה מרק ואוכלת אותו,
לא יודעת איזה אסון היה נגרם.
בודאי שלא הייתי מסוגלת להעריך מה היה שם.

למרות שהמרק שלי הכיל אורז וקוביות תפוח-אדמה,
היו בו ללא ספק הרבה פחות פחמימות מאשר במרק העדשים של חברתי.
הרבה הרבה פחות...

רוצה להנות ממרק עדשים ללא חשש לפגיעה בבריאות?
בדף האינטרנטי המיוחד על מרקים צירפתי מתכון למרק עדשים.
במתכון זה חישבתי את כמות העדשים והנוזלים כך שכל מנת הגשה
תכיל מנת פחמימה אחת (15 גרם פחמימות).
מרק  כזה מהווה תחליף למנת פחמימה אחרת בארוחה, כמו חצי כוס אורז מבושל.

כשאוכלים מרק סמיך במסעדה , כמעט שלא ניתן לאמוד את כמות הפחמימות במנה.

מיילים רבים קיבלתי בנושא מרקים.
רבים שאלו על תוספות למרק כמו שקדי מרק ואיטריות.
מודה, היה כייף אם היינו יכולים לשפוך שקדים לשקית בלי חשבון.
אבל אנחנו לא יכולים.

מאחר שתוספות אלו מכילות פחמימות רבות,
חשוב למדוד את כמותם ולהביא אותם בחשבון של הפחמימות בארוחה.

בדף על המרקים והוספתי את התייחסותי לנושא.

בתאבון וחורף חמים ונעים,
איריס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה