08 ינואר 2010

סכרת נעורים והריון

בימים אלו אני כותבת ספר על חיי כסוכרתית ועל עבודתי כמאמנת סוכרת. מאחר ושמעתי ממספר הורים לילדות ונערות עם סכרת נעורים וכן מסוכרתיות על החששות מההתמודדות עם הריון, החלטתי לפרסם את הפרק המסכם את ההריונות. עמכם הסליחה כי הפרק אינו סופי וכמובן לא עבר ליטוש והגהה, אך אני מוצאת את הנושא חשוב ביותר.
בקצרה על ההריון הראשון: בתי הבכורה נולדה לפני 24 שנים בארה"ב. ההריון החל בישראל ולאחר ארבעה חודשים בעלי נשלח לחברת האם בעמק הסיליקון בקליפורניה בארצות הברית.
===========================================================
לאחר שנה של שהות בארוצת-הברית, שבנו לארץ והתחלתי לעבוד. שמחתי לחזור לעבודה מאחר וחיי סביב התינוקת כל היום היו מנוגדים לאופיי ודרך חיי.
אחרי כשנתיים נולדה בתי השניה וגם הריון זה עבר בהצלחה. כעבור שש שנים, נולד בני הצעיר ועזבנו את הגדרתנו כזוג-צעיר.
לא מזמן שמעתי כי אני חריגה מבין הסוכרתיות סוג 1 שיש להן 3 ילדים. למרות הסטטיסטיקה הטובה, כנראה שהרוב מסתפקות בשני ילדים.
מודה. ההריונות אינם קלים. אבל בינינו: כמה נשים שההריונות שלהם מאד קלים ונעימים אתם מכירים? יש כאלו עם סכרת הריון, יש כאלו עם לחץ דם גבוה, יש כאלו עם בחילות והקאות גם בחדר לידה, כאלו עם פיטריות וגינליות בלתי פוסקות ועוד ועוד.
תמיד קנאתי בחברות שהצהירו "עד חודש שביעי אפילו לא ידעתי שאני בהריון". אני ידעתי עוד לפני ההריון במקרה הטוב, מאחר והשאיפה היא להגיע לאיזון לפני ההריון או מהחודש הראשון במקרה הפחות טוב. הניטור היומי לפני כל ארוחה ואחרי כל ארוחה, ביקורת במרפאה של סוכרת הריון פעם בשבוע, החל מהחודש השמיני מוניטור עוברי פעם בשבוע והחל משבוע 36 מוניטור עוברי פעמיים בשבוע. אבל תמיד הייתי במשמעת של אוכל, בדיקות, הזרקות וכל הביקורים הדרושים. המטרה: להישאר מאוזנת כמה שיותר ולודא שהכל בסדר –כשהמטרה שווה זה אפשרי.
הערה אחרונה – היה לי הרבה יותר קשה עם הבחילות האינסופיות בארבעת החודשים הראשונים להריון ללא מנוחה של דקה. אבל זאת כבר נחלתן המצערת של רוב הנשים. לכן, הקאות מסבכות עוד יותר את המצב במקרה של שימוש באינסולין מאחר והאינסולין הוזרק עם הארוחה והפחמימות יצרו מהגוף לאחר ההזרקה. לכן, גם אם לא מרגישים טוב, אין ברירה אלא לאכול.

חייבת לציין, שאינני חריגה מבין הסוכרתיות. במקרה זה, הסוכרתית מאד מודעת לבריאותה ובריאות עוברה וגם הצוות הרפואי עסוק בהצלחת ההריון. זהו מזלן של נשים שעוברות הריון בסיכון גבוה: הן זכאיות להשגחה ולבדיקות שנשים אחרות אינן זכאיות לו. אין זה פלא שאחוז ההצלחה של הריונות כאלו גבוה מאחוז ההצלחה של הריונות רגילים. אצל כולם האצבע על הדופק ואם מתעורר חשד או בעיה מטפלים בזה מיד.


טיפים נוספים לחיים טובים עם סוכרת במפגש הבא :

כדאי למהר ולהירשם, מספר המקומות מוגבל! ההרשמה החלה!


בהצלחה לכולן.
איריס

2 תגובות:

  1. פעם ראשונה שאני נתקלת בתחום עיסוק שנקרא מאמנת סוכרת - נשמע מרתק. האם ידוע לך עד כמה גיל מבוגר מהווה גורם סיכון ללקות בסוכרת הריון אצל אישה שאינה סוכרתית? אצל אחותי היו סיבוכים בלידה עקב הסוכרת, הצוות לא טיפל בה כראוי והילד ניצל בנס. עכשיו אנו שוקלים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית במיילדות.

    השבמחק
  2. בכל גיל קיים סיכון לסוכרת הריון.
    לא מכירה את פקטור הגיל, אך כל שמבוגרים יותר הרבה בעיות יכולות להופיע.
    אני מבינה שהיתה לאחותך סוכרת הריון והיו בעיות בלידה.
    האם לילוד היתה נפילות סוכר לאחר הלידה או יותר מזה.

    השבמחק