10 אוגוסט 2009

לאכול מחוץ לבית - להימנע ממכשולים

הנרי פורד אמר: " מכשולים הם הדברים שגורמים לנו להסיט את העיניים מהמטרה".

מה המטרה שלנו המתוקים: לחיות חיים טובים ומהנים ובאיזון.
בפוסט זה ארחיב איך לא להפוך את הבילוי במסעדה למיכשול.

כולנו אוהבים להתפנק לפעמים ואחת השיטות היא לאכול במסעדה:
לא צריך להכין ולבשל, להגיש, להוריד, לנקות ולהדיח כלים או לסדר את המדיח. יתרון נוסף הוא לאכול דברים שאיננו יודעים איך להכין.
אני מנצלת את הארוחה במסעדה לאכול דברים שאינני מסכימה להכין או להכניס הביתה משום שאני מתפתה לאכול יותר מידי מכפי שהתכוונתי ותכננתי.
כשלא הייתי טבעונית, שניצלים היו דוגמא מצויינת לכך. שניצל שמן ומשמין עובדה הפוגעת באיזון.
אני מאד אוהבת לאכול שניצל ואין לי בעיה טכנית להכין אותו. הבעיה היא שאני אוכלת יותר מאחד אותו תכננתי לאכול.
יש האומרים ובצדק: "תכיני רק אחד ולא תתפתי". הבעיה היא כמות השמן המבוזבזת וכן העבודה הנלוות של ניקוי המטבח. בנוסף, אני אמא פולניה טובה, שמונעת מילדיה שניצלים חמים וטובים ולכן אני חיבת להכין גם להם.
אם כבר מכינים לכל בני המשפחה, כדי להכין כמה להקפאה כדי שיוכלו להפשיר כשמתחשק להם. "ומה הבעיה" תשאלו. ובכן, אחרי שאני מכינה ומסיימת לאכול, לא נשארים מיותרים להקפאה מאחר ואכלתי יותר מהמנה שתכננתי לי.
שניצל עבורי הוא אוייב ואוייבים לא מכניסים הבייתה. אז מה עושים - אוכלים שניצל במסעדה.
כמובן שלא תמיד כי יש עוד דברים שאני רוצה להנות מהם אך לפעמים. ולא כדאי לאכול הרבה מטוגן. כפי שציינתי: השמנה פוגעת בתנגודת האינסולין ולכן באיזון.
היום, אני נהנת ללכת למסעדה כדי לגוון את התפריט הטבעוני וכדי להתפנק.

ובכן, ארוחה במסעדה זה מהנה ומפנק, אך מה עושים כדי לא להפוך את הארוחה למכשול?

כמה שלבי זהירות חשובים לאכילה במסעדה:
1. החליטו מראש עם הסועדים האחרים לאיזו מסעדה הולכים.
    אל תהססו לבטל את האפשרויות שפוגעות באיזונכם.
    אני, למשל, הרגלתי את כולם שמסעדה סינית אינה טובה עבורי.
    הכל שם מלא קורנפלור ופחמימות אחרות שמקפיצות את רמת הגלוקוז שלי אפילו אם אוכל רק ירקות מוקפצים.
    גם למקס ברנר הפסקתי ללכת. הפיתוי שם היה גדול מידי עבורי והמנות גדולות הרבה יותר.
    בתקופת הבשרים שלי, גם מסעדות מזרחיות המגישות סלטים ופיתות בהתחלה היו מכשול בשבילי. 

2. אל תגיעו מורעבים למסעדה.
    עדיף לאכול כריך מלחם קל עם גבינה, פסטרמה או ביצה צהובה.
    נשמע טיפשי לאכול לפני שמגיעים למסעדה, אך השליטה באוכל הרבה יותר טובה כשלא מורעבים.
    מכירה רבים שצמים כל היום בגלל שבערב יש להם ארוע. זאת, לדעתי,
    טעות איומה משתי סיבות. ראשית, מתענים כל היום ברעב.
    שנית, מגיעים לארוחה מורעבים ואוכלים הרבה יותר מאשר היו אוכלים בצורה מבוקרת במשך היום וגם נמצאים בשליטה בארוע.

3. החליטו מראש איזו מסעדה ומה אתם מתכוונים לאכול.
    בד"כ אפשר לראות את התפריטים באינטרנט לפני שיוצאים מהבית או להתקשר מראש למסעדה.  
    ככל שתגיעו מוכנים יותר, מספר הפיתויים יהיה קטן יותר.

4. הימנעו ממנות ראשונות. המנות הראשונות בד"כ משמינות, יקרות ומנשנשים מהן יותר מידי מאחר ומאד רעבים לפני המנה העיקרית. יש מסעדות שאפשר לאכול את המנה הראשונה בתור מנה עיקרית. עדיף לקנות לכם מתנה בכסף שחסכתם מהמנות הראשונות.

5. הזמינו את הסלטים עם הרוטב בצד. גם אם אתם אוהבים הרבה רוטב, כמותו תהיה פחותה ממה שישימו במסעדה.
    כמובן, שאפשר לבקש רוטב דל שומן או שמן זית ולימון.

6. רצוי לא להזמין מנות מטוגנות ואם אפשר להוריד את העור מהעוף ומהדג.

7. הזמינו מנה משלכם. אל תאמרו "אני בדיאטה, אקח קצת מכל אחד".
    חשוב לא להפוך את הארוחה לאיסור שאתם עוברים עליו.
    ההענשה היא בד"כ אכילת יתר או לחץ נפשי הפוגע באיזון.
    בנוסף, אם לוקחים קצת מכל אחד אוכלים בסופו של דבר יותר ממנה אחת (וגם מכעיסים את הסועדים האחרים).

8. לבסוף ברצוני להתיחס במיוחד לארוחות בוקר. ארוחות בוקר נראות טעימות ובריאות אך יש בהן שפע של קלוריות.
     אני נוהגת להזמין ארוחת יחיד לי ולזה הסועד איתי. גם כך יש בארוחת שתי ביצים. בעיה נוספת היא הלחם.
    לחם חם, טרי ומריח הוא אוייב נוסף שלי.
    לכן, אינני מתביישת להביא מהבית שתי פרוסות לחם קל. אם אני לא מתחילה עם הלחם, קל לי יותר להפסיק.
    בכל מסעדה ניתן להזמין גבינות רזות ובד"כ יש מבחר של כמה.
    למדתי גם לבקש סלט בלי חסה מאחר ויש מסעדות שממלאות חצי קערה בחסה ועליה מעט עגבניה ומלפפונים. סלט כזה באמת קשה לחלק לשניים. 
    פרט אחרון הוא הקפה. על בסיס חלב הרבה מאד פחמימות. לכן, אם שותים קפה הפוך כדאי להזמינו על בסיס מים - חצי כוס חלב מספיקה בהחלט.

עוד עזרה בשמירה על איזון גם כשרוצים ליהנות ולאכול טעים בחוברת המתכונים החינמית שלי.
בחוברת חישוב פחמימות במתכון ובמנה.
להורדת החוברת בחינם, יש ללחוץ כאן.


בתאבון ובילוי נעים
איריס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה