12 מרץ 2009

לחם קל

לחם קל הוא סוגיה בעיתית לכל אלו שפרוסה לחם אחת בארוחה אינה מספיקה להם וכריך בגודל חצי פרוסת לחם מעליב אותם (ובצדק).
לכל לחם קל בעיות משלו: אורירי, טעם של ספוג, אלו המוצהרים כלחם קל אך בפרוסה יש יותר קלוריות ויותר פחמימות מאשר בלחם רגיל, יקרים יותר מלחם רגיל מאותו סוג, משביעים הרבה פחות, אי אפשר לעשות איתו את כל סוגי הכריכים, מכיל ממתיקים מלאכותיים, עמיד פחות ויש לשמרו בקרור אם משתמשים בו מספר ימים.
גם לבחור את סוג הלחם הקל לא קל, אך זה בדיוק כמו לבחור לחם רגיל: חלה , לחם אחיד , לחם משיפון, לחם מחיטה נבוטה ועוד הרבה סוגים אחרים.

אני ממליצה לנקוט בשיטת ניסוי וטעיה. חשוב להשתמש בלחמים שיודעים בדיוק מה הם מכילים וכמה קלוריות ופחמימות יש בפרוסה. מאד קל להבטיח שזה לחם קל מאחר ושוק הלחמים הקלים גדול אך לנו המתוקים חשוב לדעת שהם עומדים בקריטריון של לא יותר מ-45 קלוריות בפרוסה. אל תיסתפקו בהבטחה, בידקו את רמת הסוכר שעתיים לאחר אכילת שתי פרוסות וראו שזה מתאים לאכילת חצי כוס אורז.
אני אישית מעדיפה את לחם שיפון קל של רשת חנויות תושיה או לחם באלאנס של אנג'ל. שניהם טובים ומשביעים ועומדים בדרישה שבשתי פרוסות כ-15 גרם פחמימות. לחם שיפון קל מתאים במיוחד לכל סוגי הכריכים כולל גבינה לבנה. לעומתו ללחם באלאנס פרוסות יותר גדולות והוא פחות דחוס אך לא אורירי מידי. הוא מטעים במיוחד להבנת כריכים עם פסטרמה, גבינה צהובה וכדומה.

כמובן שאם לא מצאתם את הלחם המתאים גם פרוסה אחת טעימה ואולי אף עדיפה. העיקר שיש פיתרון

איריס

תגובה 1:

  1. יש גם לחם טוב לסכרתיים שיש בו פחות פחמימות ויותר סיבים בגלל שהוא מנבטים של כוסמין (הוא גם ללא שמרים)
    http://www.nevet.co.il

    השבמחק