30 דצמבר 2011

מוקפץ טבעוני

מוקפץ טבעוני

אתמול אכלתי משהו דומה במסעדה הטבעונית בודהה-בורגר. כמובן שהבן שלי לקח אותי לשם.
בגלל הסוכרת היה קשה לי למצוא שם מה לאכול. ניסיתי להסביר שאני מחפשת משהו עם פחות פחמימות אך הם אפילו לא הבינו את הבקשה. בסוף בחרתי משהו שנראה היה לי הבחירה המועדפת. מזל שאח"כ הלכתי הרבה ברגל....

נהנתי מהמתכון וניסיתי להכינו. זה מה שעשיתי.

המתכון ניתן להרבה גיוונים.
ניתן לגוון את סוגי הירקות ששמים, את סוג החלבונים (סייטן, סויה) וגם את סוג הפחמימות (קינואה, אטריות אורז, אטריות רגילות, ועוד).
אני רושמת את המתכון עבור קינואה וסייטן שוארמה.

מצרכים
- חבילה סייטן שוארמה
- 1 כוס קינואה יבשה
- 1 כף דבש
-3 כפות סויה
- חצי כפית צילי טחון
- 1 כף חומץ בלסמי
- רבע כרוב לבן
- 3 גזרים קטנים
- רבע כוס גרגיקי תירס
- שני גבעולי סלרי
- 1 גמבה אדומה/כתומה/צהובה

אופן ההכנה
1. מרתיחים סיר מים עםם כפית מלח
2. מוסיפים את הקינואה ומרתיחים כרבע שעה עד שהקינואה נפתחת ומסננים
3. מוסיפים לקינואה דבש וסויה ומערבבים
4. מקלפים את הגזר וחותכים לטבעות דקות
5. קוצצים את הכרוב
6. חותכים את גבעולי הסלרי לרצועות דקות. אפשר לקצץ את העלים
7. להוסיף הכל למחבת (קינואה, ירקות, סייטן ושאר התבלינים)
8. מערבבים עד שהירקות מתרככים מעט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה